marshila...dream n destiny

marshila...dream n destiny
juz me..aku bahagia begini..camni la aku...org yg kenal aku,aku consider kamu memang tau perangai aku...coz aku ni kadang2 tak ramai yg paham...tah aku pun tak paham...tapi aku ok je cemane2 pun...sumtime org cakap aku jiwang, tapi aku rase cam aku ni garang je..kalau org cakap aku ni seyes, kadang2 aku rase cam aku ni takde prasaan pn..tapi tak kesahla ape pn yg kamu judge aku...asal kamu kenal aku...kamu tahu siape aku...aku biase2 je..suke wat hal sendiri... but @ da same time suke melepak ngan kawan2 aku gak...kadang pun aku bising2 huha-huha jgk...tak tau la nak describe camne...flexible?? so-so la... What I know....I am what I am...I can't be somebody else...I am Marshila Mahput...) cheerish every single moment in ur life cuz hidup ni skali je...

Sunday, June 22, 2008

jujur lagi...lg2 jujur



Jujur tak semestinya mereka yang pandai berterus-terang
Orang yang berterus-terang itu belum tentunya jujur
Aku bukanlah bercakap ikut sedap mulut je…
Mintak maaf la ye kalau ada yang terguris hati dengan statement aku ni…
Ini hanya pendapat..
Pendapat yang lahir hasil dari pemerhatian…macam buat research plak kan?
Aku tengok melalui mereka yang hampir dgn aku
Kita pun tak bole senang-senang je nak judge orang..sebab setiap orang itu punya reason mereka sendiri…Rite??
Aku bukan nak kata yang sekarang ni kita dah tak bole jumpa org yang jujur. Cuma, agak sukar je laa. Jujur itu bukan sesuatu yang kita bole request, tapi ia sesuatu yang diberi. Maksud aku Jujur itu sesuatu yang dipersembahkan. Err..macam kita tengok penyanyi la. Bila dia dikatakan tau menjiwai lagu. Itula penyampaian yang jujur..) alah..itu penyanyi, diorang tetap manusia biasa jugak
Dalam satu-satu hubungan pula
Kita tak bole mintak dia jujur dengan kita, apa yang kita mampu, berharap je la yang dia akan jujur dengan kita. Terpulang pada dia untuk jujur dengan kita ataupun tidak
Cinta itu bukan sesuatu yang kita kena paksa…
TAPI KAN, BG AKU, SELAGI ADA Cinta dan Keikhlasan..selagi itula...kejujuran itu akn ade dalam diri masing2..
Ok la, aku pun tak nak la ttulis panjang lebar… Cuma reason aku menulis tengah mlm ni (12.24am, 18June2008) nak share something…yang life sekarang ni makin mencabar. Hati mesti kena kuat..yela, nak survive kan? Hmmm…
Aku pun bukanlah banyak experience sangat dgn hidup ni. Mungkin apa yang aku pernah lalu selama ni baru sikit je. Kalau nak dibandingkan dengan orang yang dah berpuluh-puluh tahun hidup kat dunia ni… XperiENCE IS DA BEST TEACHER..)
Aku cuma berminat skit nak bercakap tentang benda-benda ni…)
There’s no heart feeling ok…
Jujurlah selagi hati kamu mampu..till then
Wassalam..

No comments: